כמה וכמה פרטים מעניינים ביותר אודות מניית רמי לוי ועוד
במהלך עשר השנים האחרונות, רמי לוי, קמעונאי מזון ובעל רשת סופרמרקטים במתכונת של 'הארד דיסקאונט' קטנה, הצליח להפוך לאחד מקמעונאי המזון המצליחים ביותר במדינת ישראל, אם לא המצליח מכולם. למען המחשה, אפשר לומר כי היום, הרשת של רמי לוי מונה עשרות סניפים בעשרות מיקומים אטרקטיביים ונגישים ביותר ברחבי הארץ. בנוסף לכך, אחת מתוצאות ההתרחבות של הרשת הינה הנפקה בשוק ההון, הנפקה אשר באה לידי ביטוי בעיקר בדמותה של מניית רמי לוי.
מניית רמי לוי – מנייה ככל מנייה אחרת בשוק ההון
אין שום הבדל בין מניית רמי לוי לבין כל סוג של מנייה אחרת אשר אנו מכירים. למען המחשה, גם מניית רמי לוי הינה 'נייר' בעל ערך אשר מקנה לרוכש ולבעלים שלה חלק יחסי בבעלות החברה אשר הנפיקה אותה ו'הוציאה' אותה למכירה, אפשרות לקבלת דיבידנד, זכות הצבעה – והכי חשוב, בעיקר הפקת רווחים במקרים אשר בהם המנייה נוסקת כלפי מעלה בהתאם לתנועות ו'רוח' השוק.
גם מניית רמי לוי מאופיינת בכל הנתונים הפיננסיים הבאים
כאמור, מניית רמי לוי היא ככל מנייה אחרת אשר אנחנו מכירים בשוק המניות בארץ ובעולם. על כן, גם מניית רמי לוי מאופיינת בכל הנתונים הפיננסיים הבאים: נתוני מסחר (כמו שער אחרון, שינוי באחוזים ונפח מסחר ממוצע) / שווי (ובעיקר שווי שוק, מכפיל רווח והון עצמי) / נתוני היצע וביקוש (ולפי שערי קנייה, שינוי יומי ועוד) תשואות (לפי פרקי זמן ותקופות של חודש, 3 חודשים, שנה ועוד) ועוד.
גם את מניית רמי לוי יש לרכוש אך ורק לאחר סקירת דוחות החברה
הפקטור הראשי, המשמעותי וה'משפיע' ביותר במקרה של רכישת מנייה הינו איכות דוחות החברה אשר 'מוכרת' את המנייה. כלל זה כלל לא שונה במקרה של מניית רמי לוי. על כן, לפני רכישה של מניית רמי לוי בהיקף כספי כזה או אחר, יש לסקור את דוחות החברה המוצעים, ובעיקר נתונים כמו הכנסות, רווח גולמי, הוצאות הנהלה ומכירה, רווח תפעולי, תזרים מזומנים ועוד.