GMAT הוא מבחן קבלה ללימודי תואר שני במנהל עסקים, אך כיום רבים בוחרים לעבור אותו גם מסיבות אחרות. סיבות אלו לא תמיד קשורות ללימודים והן מלוות צעירים ומבוגרים בטווח גילאים רחב. סיבה אחת לעבור מבחן GMAT יכולה להיות שיפור סיכויי הקבלה לחברות וארגונים. שכירים בחברה מסוימת המעוניינים להתקדם ניגשים אל המבחן, מפרסמים את התוצאות וכך מראים את הכשירות שלהם. המבחן משמש בתור אינדיקציה לבדיקת ידע של עובדים בעולם העסקים ויש לו משמעות בינלאומית.
סיבה לא פחות חשובה לעבור מבחן GMAT היא כדי להתקדם לתפקידים מסוימים בתוך הארגון הנוכחי. יש הרבה תפקידים הרלוונטיים רק עבור בוגרי מבחני GMAT, המוכיחים את היכולות שלהם גם בסביבה האקדמית וגם בסביבה המעשית.
רכישת כלים ויצירת רשת עסקית
הרבה אנשי עסקים עוברים את המבחן כדי לרכוש כלים שיאפשרו להם לנהל טוב יותר. המבנה של המבחן כולל חיבורים מילוליים, מענה על שאלות כמותיות והיכרות עם שאלות מילוליות בסגנון של מבחן רב ברירתי. החלק הכמותי והמילולי חושפים את הנבחנים להשפעות חדשות ומאפשרים להם לבלוט על רקע התחרות בעולם העסקים המודרני. במילים אחרות, המבחן חושף ארגז כלים אפקטיבי בו ניתן להשתמש בצורות שונות.
לבסוף, כדאי להזכיר את האפשרות של הרשמה למבחני GMAT לצורך יצירת NETWORKING: רשת עסקית. המבחן מתקיים בקבוצות קטנות של אנשי עסקים והוא מספק גישה נוחה למנהלים, שכירים ועצמאיים. כבר במהלך הלימודים המשותפים למבחנים עורכים התלמידים היכרות אחד עם השני. היכרות זו משמשת אותם בעתיד לצורך ביצוע עסקאות משותפות. המבחן מהווה מהבחינה הזו פלטפורמה עסקית מצוינת, התורמת לייחודיות של עובדים מסוימים בתחום העסקים. כדאי להביא זאת בחשבון כאשר מחפשים אחר רשת עסקית חדשה.